الخميس، 9 فبراير 2017

حبيبتى الشقراء\\\\\عادل دياب


  • الشاعر عادل دياب (( حبيبتى الشقراء )) 9 / 2 / 2017
  • حبيبتى عندما ارجع اليك كل مساء 
  • بعد يوم طويل من العناء
  • ويكون قلبى امتلا حبا 
  • وزاد فيه العشق 
  • و الشوق الى حبيبتى الحسناء 
  • وحين تفتحين الباب بثوبك الجميل الجذاب 
  • وفوق كتفيك غطاء من قسوة وشدة برد الشتاء 
  • انظر الى عيناك الساحره 
  • وارى واقرا فيها لماذا البعد والغياب 
  • وتبكى عينى اشد البكاء
  • على فراق حضن حببتى فى فصل الشتاء 
  • فلا اتكلم بل رمت نفسى وجسدى 
  • حببتى فى احضانك العاشقه 
  • لتزول منها برودتها من الفراق 
  • ويدوب جسدى فى جسدك ويكون له ستروغطاء 
  • حبيبتى الجميله انت سر الحياه والبقاء
  • وفى بعدك حبيبتى وجدت الموت والفناء 
  • اعملى حبيبتى انى احبك ويدوب قلبى فيك عشقا
  • انت بالنسبه لى انا الزرع وانت الماء 
  • انا المريض وانت الدواء 
  • انا النجوم والقمر وانت سماء الاحتواء 
  • انا الارض وانت الثمر والخير والعطاء 
  • انت حبيبتى جميله الجميلات فى عالم النساء
  • بل انت اجمل ما انجبت حواء 
  •  انا احبك وكلى بين ايداك ايتها الجميله الشقراء

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق