الجمعة، 22 سبتمبر 2017

الليل .. عبير الجندي

  • ....... الـلـيـــــــــــــــــــــــــــــــــل .......
    • ,,,,,,,,,,,,,,,
    • فى طريق هوان .. مليان غيلان .. الدود بياكل فى الشجر
    • والفجر مات .. وف قبره بات .. والورد كله بيحتضر
    • وانا ع الطريق .. هايم غريق .. وطريقى ضلمه .. ملان حُفر
    • دايب فى ليل .. والليل طويل .. وغُباره دارى ع القمر
    • يا قلبى آه .. شوف الحياه .. خلتنى فى اليأس انقبر
    • آه يا جراح .. آه يا نواح .. آه يا سما .. آه يا قدر
    • خايف كتير .. قلبى الأسير .. فى سجن يأس يكون كَفَر
    • عاش فى سنين .. عُمره .. حزين .. فى دنيا بتمطَّر إبر
    • عايش شريد .. باكى وحيد .. والنور فى أرضه ما ظهر
    • يا دنيا ليه .. بتقطعيه .. ما كفايه فى اليأس اندثر
    • روحك عفن .. قلبك كفن .. للى اندفن فيكى وصبر
    • أنا باندبح .. بإيدين شبح .. وانتى ولا عندك خبر
    • أنا باتخنق .. أنا باتشنق .. وانتى ولا عندك خبر
    • أنا بانزوى .. أنا بانطوى .. وانتى ولا عندك خبر
    • ............عبيـــــــــــــر الجنــــــــــــــــدي

    هناك تعليقان (2):